Як торгувати з державою

Як торгувати з державою

18.08.2019 0 Автор all-c-group

Державним бюджетом кожної країни передбачена видаткова частина, яка включає в себе закупівлі тендерними комітетами підприємств необхідних товарів, робіт і послуг для державних потреб. Динамічно розвиваючись, на певному етапі, керівник кожної комерційної компанії приходить до вирішення поставляти свою продукцію державі, тому що це, як правило, гарантовано багатотисячне, а часом і багатомільйонне фінансове вливання в бюджет організації. Однак не так просто отримати такий контракт, держава закуповує не у “першого зустрічного”, – вона проводить тендер (конкурентний відбір) серед всіх бажаючих постачальників. Взяти участь у тендері можна лише після реєстрації на майданчику tender.uub.com.ua.

Перемога в одному тендері забезпечує, як правило, повне завантаження потужностей, можливість найбільш якісного і продуктивного “стрибка” в подальшому розширенні та розвитку. Це стимулює керівника підприємства брати участь у багатьох торгах за своїм асортиментом і незмінно тягне за собою збільшення кількості перемог і поразок. Рано чи пізно стає очевидно, що в тендерах з цього асортименту беруть участь постійні “гравці”. Такий стан аж ніяк не говорить про відсутність конкуренції, – кількість підприємств, які беруть участь і тим більше перемагають, стає дедалі більше.

Більшість тендерів з держзакупівель сьогодні виграють вітчизняні організації. Тут конкурентна боротьба часом ведеться, що називається, на грані фолу, а часом і переходить цю грань досить відчутно. Використовуються самі безсоромні методи, в тому числі, і так званий “чорний піар”.

Об’єктивна реальність говорить про те, що для того щоб перемогти в одному тендері, учаснику часом доводиться подавати заявки в тендерні комітети декількох організацій одночасно, причому активно відстоювати свої права на перемогу в десяти тендерах з десяти. Це досить – таки непросто через чималі фінансових, а також трудо- і час- витрати на збір необхідної інформації для формування грамотного тендерної пропозиції. Такий стан справ часто присікає бажання постачальника брати участь в подальших “тендерних іграх” після першого або другого поразки. Однак методом проб і помилок, з часом набираючи досвід, цілеспрямований учасник бере участь в значно меншій кількості конкурсів зі значно більшою ймовірністю перемог. Зараз державні тендери проводяться на порталі Прозорро. Про нову систему можна почитати тут https://tender.uub.com.ua/pro-prozorro/tenderi-ukrainy-provodyatsya-po-novomu

Державний тендер можна було порівняти з шаховою грою, а учасників відповідно з фігурами на дошці подій. Кожен хід як з боку замовника, так і з боку постачальника, повинен бути ретельно обміркований і зважений, слід враховувати правомірність ходів не тільки опонентів, а й державних замовників. Хороші шахісти знають: щоб приймати вірні стратегічні рішення, потрібно прораховувати ймовірні ходи противника і прогнозувати його контрманевр. Багато хто вважає, що на момент збору, оформлення і подання тендерної пропозиції діяльність постачальника по висуненню компанії в лідери закінчується, і він віддає себе на волю замовника, проте це не вірна думка. Боротьба за контракт починається з моменту отримання тендерної документації та триває до моменту повного виконання сторонами взятих на себе зобов’язань. Процедура державної закупівлі регламентована аж ніяк не малим списком нормативно-правових актів. Проаналізуйте: як часто Ви подавали тендерну пропозицію, одне з найкращих, як здавалося на перший погляд, однак перемагала оферта іншої компанії? Програвши, багато можливо скажуть, що виною всьому попередня домовленість замовника і постачальника, проте тільки переможець, як правило, використовує всі тонкощі українського законодавства з державних закупівель для досягнення бажаного результату.